Skip to content
Redegjørelse etter åpenhetsloven – All Things Live Norge AS 2023

All Things Live Norge AS og All-In As

All Things Live Norge AS og All-In As skal i tråd med lov om virksomheters åpenhet og arbeid med grunnleggendemenneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold(åpenhetsloven) utarbeide en aktsomhetsvurdering, som følger nedenfor.

  1. Organisatoriske forhold
    • Hvordan er All Things Live Norge AS og All- In AS organisert
    • All Things Live Norge AS (ATL) og All-In AS er heleid av All Things Live Norway Holding AS, har samlet  ca 80 ansatte og er samlokalisert i Oslo sentrum.

      • Hvilke produkter og tjenester tilbyr All Things Live Norge AS
      • ATL AS har til formål å drive impresario, konsert- og show-virksomhet som er tilgjengelig for allmennheten.

        Tilbudet er bygget på grunnpilarene komiker-, musikk- og festivalopplevelser. Dette gjøres gjennom en egenproduksjon, og turnevirksomhet over hele landet.

        All-In arrangerer eventer for næringslivet.

        • Hvilke markeder opererer All Things Live Norge AS og All-in AS i         
        • ATL AS sitt marked er hele Norge. Målgruppen er i hovedsak unge voksne, voksne. All-In har i hovedsak bedrifter i næringslivet, samt voksne som sin hovedmålgruppe, evt unge voksne på spesielle arrangementer.

          • Innsatsfaktorene
          • Konsertproduksjon  

            Den største innsatsfaktoren i selskapene er menneskelig i form av egne ansatte og artister og teknikere og andre som engasjeres i forbindelse med konkrete produksjoner og arrangementer.

            1. Driftsforhold og forankring av ansvarlighet
            2. Vi kjøper eksterne tjenester som kantine, lokaler, sikkerhet, IT-tjenester, nettverkstjenester etc.

              • Ordnet arbeidsliv- menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold
              • ATL og All-in er medlemmer av Virke. Våre arbeidsforhold er forankret i rammeverket mellom partene i arbeidslivet.

                I tillegg gjelder det frilansere og konsulenter som kontrakteres for en bestemt produksjon. Dette kan være: Musikere, teknikere, fotografer og annet hensiktsmessig personell.

                Ledelsen gjennomfører månedlige dialogmøter med tillitsvalgte, og regelmessige møter i arbeidsmiljøutvalget. . Dette er gode arenaer for rapportering av eventuelle kritikkverdige forhold. Møtene avholdes felles for ATL og All-In, der representanter fra alle avdelinger i virksomhetene deltar.

                ATL har etablert rutiner og varslingssystem i samarbeid med All Things Live -konsernet der alle som arbeider i organisasjonen eller eksterne kan varsle om kritikkverdige forhold. Info om dette finnes her: https://report.whistleb.com/en/allthingslive

                • Arbeid for å forhindre mislighet og korrupsjon
                • Selskapene har attestasjonsrutiner som følges nøye. Revisors årlige gjennomganger har bl.a.et sterkt fokus på dette.

                  Økonomistyring: ATL har bl. omfattende plan- og budsjettverktøy for produksjon og gjennomføring av forestillinger. Det samme gjelder All-In for deres produksjoner.

                  • Etiske retningslinjer
                  • Som et ledd i forankring av menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, det er det utarbeidet etiske retningslinjer på konsernnivå.

                    • Varslingskanaler
                    • Våre varslingskanaler utover ovennevnte formelle varslingskanal er blant annet våre ansatterepresentanter og medlemmene i arbeidsmiljøutvalget, verneombudet og HR-direktør på konsernnivå. Revisjonen vil også fange opp avvik.

                      1. Aktsomhetsvurderinger/risikovurderinger/systemer
                        • Våre leverandører
                        • Våre innkjøp består hovedsakelig av annonser i forbindelse med produksjoner/konserter, honorarer til artister og tilhørende personell, driftsmateriell og overnatting/reise i forbindelse med konsert/produksjonen/oppdrag.

                          En gjennomgang av vår leverandørreskontro for 2024 viser at de aller fleste faller inn under denne kategorien. Av disse er 83% norske leverandører.

                          • Kontroll av leverandørenes egne redegjørelser
                          • Dette vil inngå i alle innkjøps- og anskaffelsesprosedyrer framover av en viss størrelse. Leverandørenes nettsider der deres egne åpenhetsredegjørelser publiseres skal kontrolleres som en del av kvalifikasjonen som leverandør.

                            • Risikoområder i leverandørkjeden
                            • Vi har ikke funnet negative konsekvenser hos våre leverandører for 2024. Framover vil vi legge til en klausul i nye leverandøravtaler om at kunnskap om brudd på menneskerettigheter og anstendig arbeidsforhold vil kunne medføre terminering av kontrakt/oppdrag.